Przyzwyczailiśmy się do tego, że jemy szybko. Biegniemy do pracy z kupioną kanapką w ręku. Jesteśmy głodni w trakcie zakupów, wrzucamy do koszyka batonik. Szukamy jakiejś przekąski na czas filmu, sięgamy po chipsy, paluszki, ciastka. Czasem warto zatrzymać się i przeanalizować to, co zjedliśmy danego dnia. Często okazuje się, że w naszym menu nie pojawiło się praktycznie nic wartościowego.

Codzienna dieta z pysznym superfoods

pyszne superfoodsCzęsto chorujemy, odwiedzamy apteki, lekarzy, kupujemy suplementy. Wystarczy trochę rozejrzeć się, a znajdziemy produkty, które zawierają gros więcej witamin i minerałów niż niejedna tabletka. Pyszne superfoods to właśnie jedzenie, które ma ogromne ilości składników odżywczych. Wystarczy używać go podczas naszych codziennych posiłków, aby czerpać z ich dobroczynnych właściwości. Dostępne są dla każdego. Warto przyjrzeć się kilku z nich. Do grona superfoods należy kasza jaglana. Dziś trochę zapomniana, a przecież dostępna w każdym sklepie spożywczym. Ma właściwości antywirusowe, mnóstwo witamin z grupy B i świetnie przyswajalne białko. Możemy zjeść ją do obiadu na ostro, na słodko z owocami lub dodać do koktajlu i zmiksować. Podawajmy ją dzieciom jak najczęściej. Bardzo popularny jest też olej lniany. Pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej, obniża cholesterol. Możemy dodać go do sałatek, ryżu, kaszy. Z napojów sięgnijmy po czystek. Działa przeciwzapalnie i wspomaga zwalczanie wolnych rodników. Mnóstwo wartości posiadają też nasiona chia, acerola, spirulina, miód manuka czy owoce acai.

To tylko kilka podstawowych przykładów superfoods. Możemy z powodzeniem stosować  je w codziennej diecie, bez problemu kupić i przyrządzić w każdej kuchni. Nietrudno wkomponować je w nasze codzienne jadłospisy, wystarczy, że gotujemy w domu.