Każdy kreatywny dział marketingu w firmie realizuje szereg zadań związanych z prezentacją produktów oferowanych przez dane przedsiębiorstwo. Mogą to być różnego rodzaju produkcje video, reklamy telewizyjne, lub materiały drukowane.

Muzyka do filmów jest komercyjna

muzyka do filmówDo tych pierwszych powstaje zazwyczaj scenariusz, na którym opiera się cała koncepcja. Poza obrazem, wynajęciem modeli etc., konieczna jest do zaplanowania muzyka do reklamy lub filmu promocyjnego. Pomocnym rozwiązaniem jest bank muzyki, z którego można wybierać odpowiednie tło według gatunku, który jest potrzebny. Muzyka do tworzenia filmów komercyjnych jest komponowana na zlecenia różnych firm, dlatego wykupując licencję na konkretny pakiet można wykorzystać nawet do kilku utworów. Muzyka do prezentacji często nie różni się niczym od tła dla krótkich ujęć reklamowych, stąd w zależności od potrzeb warto kupić kilka plików z możliwością komercyjnego zastosowania. Royalty free music to zazwyczaj platforma umożliwiająca zakup utworów z ich wcześniejszym odsłuchaniem – fragmenty są dostępne przed realizacją zamówienia. Agencje reklamowe i pracownicy działów marketingu polecają royalty music jako łatwo dostępne źródło muzyki, którą można szybko pobrać online. Ułatwia to pracę nad przygotowaniem wszelkiego rodzaju materiałów promocyjnych, gdzie niezbędne jest inspirujące tło muzyczne. Odpowiedni nastrój uzyskany dzięki muzyce, czy pojedynczym dźwiękom sprawia, że video zostanie zapamiętane na dłużej, a klienci będą do niego często wracać. Miarą sukcesu w kanałach internetowych jest ilość odtworzeń, dlatego warto zadbać o każdy szczegół.

Dobrze przygotowana produkcja przyniesie oczekiwany efekt, jeśli wszystkie elementy będą spójne i dopracowane. Przygotowanie scenariusza zajmuje około miesiąc czasu, a produkcja minimum dwa tygodnie.